Page 20 - Fariba - Editie 3 2020/2021
P. 20

Mooi merk 20 Editie 3 • 2020/2021 Rensini fairtrade Diamond Jewelry “ALS EEN MERK EEN ZIEL HEEFT, ZIE JE HET SCHITTEREN EN SHINEN” Het Nederlandse sieradenmerk Rensini fairtrade Diamond Jewelry richt zich op de zelfbewuste vrouw die gezien durft te worden. Bijna een decennium lang werd het merk gevoerd door drie generaties uit dezelfde familie. Sinds 2015 zorgt familie Van Moorsel voor de realisatie. Vorig jaar nam Van Moorsel het gehele merk over. Fariba: “Wij houden van dit sterke merk en willen het de aandacht geven die het verdient.” TEKST TASJA KONING, BEELD ROB VAN HEYST Aangezien in de bedrijfsvoering van de familie geen opvolging was, hebben zij het merk toevertrouwd aan Van Moorsel. Wat hierin meespeelde was de jarenlange vruchtbare samenwerking tussen de twee families. Fariba: “Wij hebben altijd fijn zaken met hen gedaan en onderhouden goed contact. De collectie Rensini zat al lang in ons assortiment en we verkochten best leuk.” Familiebedrijf Als familiebedrijf met passie voor het vak sluit Van Moor- sel perfect aan bij de filosofie waarmee het merk groot is gemaakt. Volgens Rensini voelt elke vrouw zich graag mooi, sterk en stralend en is het dragen van sieraden een krachtige manier om dit te bereiken. Voorwaarde is dat het sieraad degelijk in elkaar zit. En dat zit het. Fariba: “Rensini is zo stevig en sterk, je kan ervan uitgaan dat deze sieraden meer dan een mensenleven meegaan. Ideaal dus om door te geven aan je kinderen en kleinkinderen.” Authentiek vakmanschap, nu geheel gerealiseerd door Van Moorsel, garandeert die gedegen- en duurzaamheid. Fariba: “Het is geen massaproductie, aan elk stukje wordt door ons familiebedrijf met hart en ziel gewerkt. Kijk naar Tiffany of Bron Jewelry, eveneens bedrijven waar een sterke, passievolle, familie achter zit.”


































































































   18   19   20   21   22