Page 22 - Fariba - Editie 3 2020/2021
P. 22

Mooi merk  BEAUTY 1 14 4 k k a a r r a a a a t t s s g g o o u u d d m m e e t t 32 diamantjes. COMBINEREN Er zijn vele opties in diamant en edelstenen. De kracht van een rijke historie Sinds de oprichting van Rensini in 1926 werden de ontwerpen geïnspireerd door de rijke cul- turen van andere landen. De grondlegger nam prachtige gouden en zilveren sieraden mee naar huis en richtte in Rot- terdam zijn bedrijf op. De twee zonen namen Rensini van hun vader over. Tijdens een reis door Italië besloten zij te star- ten met hun eerste collectie in huis ontworpen en handge- maakte gouden sieraden met briljant. Dit werd de start van Rensini Diamonds. Sinds 2015 zette de derde generatie de ver- koop van het merk voort als Rensini. Van Moorsel nam de fabriek al over in 2015 en pro- duceerden de Rensini-sieraden voor 95%. Totdat Van Moorsel in 2019 ook de verkoop aan de dealers overnam. Wat betreft het design van Rensini, bouwt Van Moorsel voort op een krachtige historie. Fariba: “Het is een robuust Nederlands merk met lef. Je ziet het aan de sieraden, het design is strak en dat straalt het ook uit. Rensini geeft de vrouw een sterke, stijlvolle en trotse look. Ze ziet het leven als één grote uitdaging en pakt haar mogelijkheden met beide handen aan!” Rensini fairtrade Diamond Jewelry is ook een eerlijk merk. Fariba: “De hoge kwaliteitsbriljan- ten, die we inkopen in Antwerpen, zijn gecertificeerd. Dat wil zeggen dat de ruwe diamanten ethisch verantwoord zijn verkregen. Daarbij voldoet het goud waar we mee werken aan de fairtrade-standaard.” Fairtrade stelt strenge eisen aan mijnen op het gebied van veiligheid, arbeidsomstandig- heden, inkomen en milieu. Aan deze mijnwerkers is een eerlijke goudprijs betaald. Een spannend avontuur Dit merk oppakken om verder te laten groeien vult de ambities van Van Moorsel perfect aan. Fariba: “Wij heb- ben assortimenten voor verschillende doelgroepen en begrijpen wat de klant wil. Het voeren van Rensini voelt als een spannend avontuur. Het is een bestaand merk met een eigen DNA. Het is de uitdaging om het een beetje ons eigen merk te maken.” Aan enthousiasme ontbreekt het de Van Moorsels niet: “We zijn er vol overgave mee aan de slag. Het maken en verkopen van mooie sieraden is en blijft onze passie. Rensini heeft een ziel. En als een merk een ziel heeft, zie je het schitteren en shinen. Dat is net als bij de mens: als je je goed voelt, zien mensen je als het ware stralen. Wij zorgen voor die schittering.” Voor wie is Rensini? Fariba vat kort samen voor wie het merk bedoeld is. “Rensini is tijdloos stijlvol en richt zich met name op de zelfbewuste, sterke vrouw. Ze is ambitieus en gunt zich- zelf een kado voor welke gelegenheid dan ook. Ze houdt van unieke sieraden, van kwaliteit, luxe en degelijkheid. Rensini is er ook voor de man die een vrouw iets moois kado wilt doen. Ter gelegenheid van een romantisch moment; Rensini heeft een ruime keus aan oorsieraden, hangers, rin- gen, trouw- en verlovingsringen. Of, gewoon, om het leven te vieren!” Bij Rensini kun je een ring geheel naar eigen wens samenstellen. Fariba: “Het heeft iets weg van Lego. Stel, je wil een chaton, waar de bril- jant in zit, combineren met een andere band, ofwel scheen. Dat kan! Je kan alle onderdelen met elkaar combineren tot je een sieraad naar je hart voor jezelf hebt gecreëerd. Wij zorgen ervoor dat alle onderdelen met elkaar in verhouding zijn.” Alle sieraden van Rensini worden hand- gemaakt in ons eigen atelier. Fariba: “Wij geven je keuze in diamanten en betrekken je bij het proces. Bovendien beloven wij je dat wij sieraden maken die kwalitatief zeer “Het is een robuust Nederlands sieradenmerk met lef. Strak vormgegeven en mooi afgewerkt ” 22 Editie 3 • 2020/2021


































































































   20   21   22   23   24